Na Call Centrum Národného centra zdravotníckych informácií a ministerstva zdravotníctva sa každý deň obracajú tisíce ľudí, ktorí potrebujú pomoc s očkovaním, vydaním niektorého z dokladov či riešením iných situácií, ktoré priniesla pandémia. Rezort zdravotníctva a Národné centrum zdravotníckych informácií upozorňujú na najčastejšie zámeny pojmov, s ktorými sa stretávajú operátori.
COVID-19-PASS
– Je
9 miestny kód obsahujúci čísla, písmená a pomlčky.
– Má
ho každá osoba, ktorá sa v minulosti registrovala na testovanie
alebo očkovanie prostredníctvom www.korona.gov.sk,
prípadne súkromného laboratória.
Čo je
dôležité:
• Tento kód je možné vyhľadať
medzi SMS, resp. v emailoch z minulosti.
Digitálny
COVID PREUKAZ EÚ (DCP)
– Je doklad generovaný
systémom zo záznamu o očkovaní alebo prekonaní ochorenia
Covid-19.
– Preukazuje sa ním vykonané očkovanie,
prekonanie, testovanie ochorenia Covid-19.
– Generuje
sa na základe žiadosti cez www.korona.gov.sk.
Čo je
dôležité:
• Doklad o prekonaní z pozitívneho
výsledku je možné vygenerovať len v prípade pozitívneho PCR
testu, teda nie Ag testu.
• Žiadosť o zaslanie DCP
je možné vyplniť na stránke www.korona.gov.sk,
prípadne sa dá zobraziť aj v aplikácii zdravotnej poisťovne.
• Je veľmi dôležité pozorne čítať popisy
k jednotlivým poliam vo formulári, aby nedochádzalo k vysokej
chybovosti. Napríklad, ak je uvedený rok narodenia, je potrebné
písať len rok, a nie celý dátum. Pri telefónnom čísle sa
namiesto prvej nuly zadáva medzinárodná predvoľba v tvare
+421…
• Potvrdenie po pozitívnom výsledku PCR
testu sa v systéme generuje až po uplynutí karantény, teda o cca
12 dní.
GreenPass
– Je
mobilná aplikácia, do ktorej je možné načítať Digitálne COVID
preukazy EÚ.
Čo je
dôležité:
• V prípade, že zabudnete PIN
kód do aplikácie GreenPass, odporúčame aplikáciu zo zariadenia
odinštalovať a opätovne nainštalovať – heslo sa tým
zresetuje.
eHranica
– Je formulár, ktorý slúži na registráciu
pri príchode na územie SR.
– Dostupný je prostredníctvom
portálu korona.gov.sk. (https://korona.gov.sk/ehranica/).
Čo je dôležité:
• Najdôležitejšie je riadne si skontrolovať všetky údaje, ktoré sú do nej zapisované, aby sa zhodovali s údajmi, ktoré boli zadané pri prvej registrácii na testovanie.
• Pri nesprávne vyplnenej eHranici (napr. ak osoba zaznačila, že je očkovaná, ale nie je) je možné opraviť údaje LEN prostredníctvom RÚVZ.
• Ak osoba nemá rodné číslo, pretože nie je zo Slovenska (poprípade Česka), je tam možnosť aj iného identifikátora. Pri viacerých prihlasovaniach je nesprávne zadávať rôzny identifikátor, pretože sa vytvoria dva covid pasy.
• eHranica je rovnako ako testovanie alebo očkovanie založená na covid pase. Ak teda už v systéme osoba má nejaké údaje, je nutné zadať ich rovnako.
• Ak nepríde sms-ka alebo email o registrácii, znamená to, že sa nepodarilo vyplniť eHranicu.
ODPORÚČANIE PRE OČKOVANIE 3. DÁVKOU:
Národné centrum
zdravotníckych informácií odporúča všetkým záujemcom o 3.
dávku, aby využili registračný formulár na stránke
www.korona.gov.sk
alebo
https://vakcinacia.nczisk.sk/.
Po registrácii v tzv. Čakárni bude záujemcom pridelený presný
termín na očkovanie. Záujemcovia o 3. dávku sa vďaka tomu vyhnú
čakaniu pred očkovacími centrami.
Zdroj: https://www.health.gov.sk